The Daily نام این روزنامه است که فقط برای انتشار روی آی پد،تبلت معروف شرکت اپل طراحی شده است. ویژگی این روزنامه این است که آن را صرفا می‌توان از طریق فروشگاه اپل(Apple store) دریافت کرد. این روزنامه هر روز به طور خودکار با اتصال به اینترنت خود را به روز می‌کند.

 The Daily اما نخستین روزنامه دیجیتالی نیست. سال‌هاست روزنامه‌های مختلف نسخه‌های دیجیتالی خود را در قالب سایت اینترنتی و برنامه‌های نرم افزاری عرضه می‌کنند، ویژگی The Daily این است که تنها برای عرضه روی یک پلت فرم محبوب و روبه رشد مانند iOS طراحی شده و با توجه به وسعت امپراتوری رسانه‌ای مرداک روی آن تبلیغات فراوانی نیز صورت گرفته است.

مدل اقتصادی متفاوت

وضعیت روزنامه‌نگاری در جهان چندان روبه راه نیست. این را از میان اخبار مختلف می‌توان دریافت. روزنامه‌ها و رسانه‌های فراوانی طی سال‌های اخیر به ورشکستگی رسیده‌اند. تیراژ روزنامه‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده و به نظر می‌رسد تمایل عمومی برای خواندن روزنامه به روش‌های سنتی رو به کاهش است.

بسیاری این وضعیت را حاصل رشد اینترنت و دردسترس قرار گرفتن اخبار می‌دانند. اخباری که قرار است فردا در روزنامه منتشر شود، هم‌اکنون روی اینترنت در دسترس است. حتی در کشورهایی که روزنامه‌ها چندین نوبت انتشار در روز دارند، سایت‌های اینترنتی و رسانه‌های جدید مبتنی بر اینترنت و شبکه در دسترس ترند.

چنین وضعیتی بسیاری از روزنامه‌ها را به فکر انتشار نسخه‌های دیجیتالی و کسب درآمد از آن طریق انداخته است. با این حال به‌رغم قیمت پایین تر اشتراک دیجیتالی، مخاطبان استقبال چندانی نمی‌کنند. دلیل آن هم واضح است مخاطبان اینترنتی عادت به پرداخت پول برای خواندن اخبار و مقالات ندارند.  از این رو بسیاری از روزنامه‌ها اساسا قید فروش نسخه دیجیتالی را زده اند و آن را به صورت رایگان روی اینترنت منتشر می‌کنند.

 The Daily اما خود درون فضای دیجیتال متولد می‌شود. این روزنامه از مدل کسب درآمد نرم افزارها بهره می‌گیرد. مدل بسیار موفقی که حالا هم اپل را به موفق‌ترین شرکت تکنولوژی جهان تبدیل کرده و هم تمامی شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل را ترغیب کرده که فروشگاه‌های نرم‌افزار راه‌اندازی کنند.